.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه‌اندازی دانشکده‌های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی دانشکده‌های مجازی و فناوری‌های نوین در چهار سال آینده در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محمدصادق رضایی در جمع خبرنگاران بر کیفی‌سازی رشته‌های تحصیلی تاکید کرد.

وی از راه‌اندازی دانشکده‌های مجازی و فناوری‌های نوین طی چهار سال آینده در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه چهار ساله استراتژیک، ایجاد این دانشکده‌ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: برای دستیابی به این امر به ایجاد زیرساخت‌های مناسب آموزشی و گسترش رشته‌های تحصیلی از جمله رشته‌های مجازی و دانشکده مجازی نیاز داریم.

این مسئول به اجرای برنامه اعتباربخشی در سطح فرد، گروه و دانشکده‌ها به منظور کیفی‌سازی رشته‌های تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه علاوه بر ارزیابی کیفیت آموزشی، ارتقای کمیت در تمامی ابعاد را منجر می‌شود.

رضایی ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین را در تقویت سایر رشته‌های تحصیلی موثر دانست و تصریح کرد: بنا داریم هشت گروه از رشته فناوری نوین را در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه براساس برنامه پنجم توسعه نیز 20 درصد از دانشجویان دانشگاه باید در مقطع تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل باشند، گفت: به همین منظور دانشگاه موظف است رشته‌های جدید تکمیلی را راه‌اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها یک واحد بین‌الملل در رامسر زیر پوشش این دانشگاه فعالیت دارد، گفت: در حال رایزنی‌های لازم هستیم تا دانشجویان متقاضی واحد بین‌الملل را بر اساس توانمندی و ظرفیت گروه‌ها در دانشکده‌های مختلف جذب کنیم.

این مسئول از افزایش 30 درصدی سرانه آموزشی دانشجویان در سال 92 نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در برنامه استراتژیک چهارساله دستیابی سرانه آموزشی به میانگین کشوری پیش‌بینی شده است.

*رتبه بین‌المللی دانشگاه به زیر هزار می‌رسد

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر رتبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی مازندران چهار هزار و 500 است، گفت: در چهار سال آینده رنکینگ بین‌المللی دانشگاه باید به زیر هزار برسد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان داشت: به منظور ارتقا اعضای هیئت علمی کارگاه‌های معرفتی و مهارتی در 10 آیتم شامل پنج آیتم مهارتی و پنج آیتم معرفتی در مجموع 160 ساعت تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه اعضای هیئت علمی در سال اول فعالیت‌شان باید این کارگاه‌ها را بگذرانند، خاطرنشان کرد: ضوابط و روابط دانشگاهی، روش‌ها و فنون تدریس، روش و مدیریت تحقیق، ارزیابی فعالیت آموزشی و پژوهشی، مدیریت منابع الکترونیک، اندیشه سیاسی، اخلاق علمی و حرفه‌ای، اصول تعلیم و تربیت اسلامی از جمله بخش‌های کارگاه معرفتی و مهارتی ویژه اعضای هیئت علمی است.

رضایی با تاکید بر اینکه بهترین خدمات علمی و درمانی در بیمارستان‌های آموزشی ارایه می‌شود، افزود: در این مراکز پزشکان و دستیاران متخصص در تمام ساعات شبانه‌روز حضور دارند و روش‌های درمان را با بالاترین کیفیت علمی به بیماران ارایه می‌دهند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: روند فعالیت آموزشی دستیاران تعریف شده و تمام موارد مربوط به بیمار و دستیار با نظارت پزشک متخصص صورت می‌گیرد.

این مسئول از برگزاری آزمون ارتقا دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای 5 هزار و 800 دانشجو است که از این تعداد 247 دانشجو در دوره دستیاری تخصصی و فوق تخصص، 780 دانشجو در مقطع PH.D ، یک هزار و 518 دانشجو در مقطع پزشکی عمومی، 3 هزار و 216 دانشجو در مقطع لیسانس و 111 دانشجو در مقطع کاردانی در حال تحصیل هستند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

آشنا 29 دي 1392
ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران چه خبر از فوت نوزاد سه روزه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.